zondag 4 januari 2015

Mijn blog in 2014: een overzicht

Mijn blog had in 2014 ongeveer 2.500 lezers per maand. Sinds ik in 2009 begonnen ben is op mijn blog 330.000 keer een pagina bekeken door 70.000 'unieke bezoekers'. 300 mensen volgen het per e-mail, 350 per RSS feed en 900 via Twitter. Internet blijft een mooi medium om gedachten te delen.

De best gelezen blogberichten die ik in 2014 geschreven heb:
Verdediging van mijn proefschrift

  1. Mijn proefschrift is goedgekeurd!
  2. Verdediging promotie
  3. Lean thuis
  4. Observaties en tips voor het Verbeterbord
  5. Mini-symposium lancering praktijkboek 'Verder met lean in de zorg'
  6. Valkuilen en tips bij coachen op een Kaizen
  7. Hoe zorg je dat mensen tijd hebben om te verbeteren?
  8. Kernoorzaken van gebrekkige processen
  9. Herdefiniering 7 vormen van verspilling
  10. Reflectierapport: "Ik merkte dat ik minder initiatief ging nemen"

De best gelezen blogberichten sinds ik begonnen ben:


  1. Continu verbeteren met het verbeterbord
  2. Terugblik minisymposium Lean in de zorg 2010 (incl video boekoverhandiging minister Klink)
  3. Kaizen formulier om mensen te laten groeien
  4. Hoe werkt 'pull' logistiek in een ziekenhuis?
  5. Artikel: aanpak efficiency in de zorg vaak ondoordacht
  6. Valkuil van lean
  7. Achmea over lean in de zorg
  8. PDCA cirkel vaak verkeerd gebruikt
  9. Presentaties symposium lean in de zorg 2011
  10. Netwerk lean in de zorg (Lidz)
  11. Grootse dingen bereik je door ze klein te maken
  12. Lean leiding geven
Mijn drijfveer is om zorgverleners te helpen om de kwaliteit van zorgprocessen te verbeteren. Ik  hoop dat mijn blog anderen helpt dat ook te doen.

Beste wensen voor 2015

Marc

Geen opmerkingen:

Een reactie posten