vrijdag 10 september 2010

Aankomende symposia en congressen

Omdat er de komende periode diverse congressen en symposia over lean zijn of waar lean een onderdeel op is heb ik hieronder een overzicht geplaatst. Je kan merken dat lean denken nog steeds hard blijft groeien in de belangstelling en toepassing. Er zit een bias in het overzicht omdat het grotendeels evenementen zijn die ik ken omdat er zelf een bijdrage aan lever. Als je andere evenementen weet over lean in de zorg in 2010 nodig ik je graag uit bij 'reacties' deze te beschrijven.
  • Nationaal Jaarcongres Gezondheidszorg, 24 september
    • Ik houd een plenaire presentatie over 'Innovatie in de zorg', met veel aandacht voor lean. Perspectief is vanuit bestuurders.
    • Klik hier voor het programma
  • Invitational Netwerk lean in de zorg, 30 september
    • Zie vorige blog. Voor een door zorginstellingen, i.s.m. Achmea. Bijzonder.
  • CSC (sterilisatie) jaarcongres, 27 november 
    • Plenaire presentatie van mij over 'Lean denken en doen in de zorg'
    • Jaarlijks 600+ deelnemers uit vrijwel alle ziekenhuizen. Zal in 2011 'sterilisatie Nederland' massaal met lean aan de slag gaan?
    • Klik hier voor het programma
  • Verpleegkundig Symposium Lean en Lief, 30 november
    • Georganiseerd door super enthousiaste verpleegkundigen van Orthopedie uit het Elisabeth Ziekenhuis. Verpleegkundigen: komt in veelvoud!
    • Klik hier voor het programma en hier voor een enthousiasmerend filmpje
    • Graag verspreiden onder verpleegkundigen in je ziekenhuis
    • Jaarcongres Patientenlogistiek, 2 december
      • met workshop over lean toepassing op het verbeteren van de flow voor acute cardiologische patiënten in het Elisabeth door Harm van de Pas, SEH arts en medisch manager
      • en met workshop van Stan Janssen van het Radboud en mij over 'Durf te dromen en de kunst van het klein maken'
      • klik hier voor meer informatie en het programma
    • Masterclass Procesmanagement: de praktijk, 9 december
      • Onder leiding van dagvoorzitter Teun Hardjono komen vier benaderingen van procesmanagement aan bod: Lean, workflow management, Lean Six Sigma en SqEME
      • Ik verzorg het onderdeel over lean
      • Klik hier voor het programma
      • Je kan 15% korting krijgen als je je via mij aanmeldt (omdat ik je dan als introducee mee kan nemen omdat ik spreker ben)
    Het jaarlijks symposium 'Lean in de zorg' in het Elisabeth gaan we begin 2011 organiseren, omdat het anders te dicht op de invitational voor het netwerk zou zitten. T.z.t. zal ik meer informatie geven op deze blog.

      1 opmerking: