maandag 24 mei 2010

Tenminste één groot probleem

Laatst kwam ik een inspirerende uitspraak tegen van Jamie Flinchbaugh:
"Iedereen zou aan tenminste één groot probleem moeten werken waarvan je geen flauw idee hebt hoe je die kan oplossen"
Waarom treft deze uitspraak mij? Ik denk omdat ik het goed kan verbinden aan een aantal uitgangspunten die mij aanspreken:
  • Probeer je talenten maximaal te ontwikkelen en in te zetten voor iets waar je in gelooft
  • Iedereen kan bijdragen aan verbeteren
  • Iedereen is creatief (het verschilt alleen hoe creativiteit zich kan uiten)
  • Om vooruit te komen moet je regelmatig uit je 'comfort zone' getrokken worden
Het grootste probleem waar ik momenteel aan werk is:

Hoe kun je resultaten zo sterk verbeteren dat sprake is van een doorbraak, op een wijze die bijdraagt aan het duurzaam ontwikkelen van een continu verbetercultuur? (in de huidige ziekenhuisomgeving)
Of misschien andersom:
Hoe kun je door continu, gestaag verbeteren in korte tijd de resultaten zo sterk verbeteren dat er sprake is van een doorbraak in de prestaties?
Werk jij een aan probleem waar je geen flauw idee hebt hoe je die kan oplossen?

(suggesties om verder te komen in het denken over mijn probleem zijn overigens meer dan welkom)

1 opmerking:

  1. I am glad that my challenge has helped your thinking and planning. I like the path you are heading down, and am also glad that I found your blog. Danke.

    BeantwoordenVerwijderen